voorpret en geregel

28 juni 2018 - Peize, Nederland

Vlucht geboekt van Schiphol naar JFK, helaas vliegt Delta airlines sinds kort niet meer op Newark en er blijken geen directe vluchten van JFK naar Philadelphia. Greg en Liz vinden het geen probleem mij op te halen van JFK, toch 2 1/2 uur rijden van Phoenixville. Ze hadden het over de turmpike, ik ben benieuwd.

Drie dagen voor vertrek breekt het montuur van mijn bril... dankzij eyewish Groeneveld, die mijn oog gegevens hebben, binnen 1 middag de oude glazen in een nieuw montuur gezet. pfie! zonder bril is het leven een stuk minder duidelijk. toch maar even een reservebril bij de stapeltjes kleren-die-nog-in-de-koffer-moeten leggen.

wat dies meer te regelen viel: esta formulier had ik al/ reisverzekering bij ING afsluiten- 44 euro- / betaalpasje op werelddekking zetten/ dollars halen bij GWK station Groningen ( Hamilton, Jackson en Lincoln, echt leuk! ) / ticket uitprinten (nog wel even contact zoeken met KLM! die hebben mijn klacht over betalen van koffer- 2 keer 40 euro!- nog niet beantwoord. / ANWB pasje van HV in de portemonnee (daar schijn je korting bij autohuur mee te kunnen krijgen, gewoon mee zwaaien bij het verhuurbedrijf naar ik begrijp van USA4all)/ eten van de hond klaarzetten met instructies voor Carl en Yvonne/ sleutel van de schuur laten bijmaken/ schoen laten repareren/ andere schoenen poetsen/ kozijnen achter nog wat bijplamuren/ huis schoonmaken/ bed opmaken/ op site van vrienden op de fiets noteren wanneer men hier niet kan logeren/ wasje draaien en buiten drogen/ hond verwennen door veel toespreken, etc etc. Ook vandaag weer een van alles wat dag. Langzaam ontvouwt zich het reisgevoel. morgen om deze tijd zit ik op Schiphol te wachten.

vragen: welke schoenen mee? het wordt 2 weken 30 graden in Pennsylvania, dus: lange afstand wandelen lijkt me niets, de bergschoenen laat ik thuis. sandalen dus. korte broek mee. 2 jurkjes. 3 broeken. ample T-shirts. zwempak. badmuts verplicht? geen idee. mee dus. in mijn rugzakje wat toiletspulletjes, stel je voor dat koffer kwijtraakt, je weet maar nooit.

hotel vandaag omgeboekt van French Creek Inn naar Mainstay Inn midden in Phoenixville van 2 tot 11 juli. die boeking uitprinten. van 29 juni tot 2 juli blijf ik aan Sunset ave.

Met Liz en Greg overleggen of we samen naar DC gaan bijvoorbeeld van 11-13 juli. (als ik daar ben)

Benieuwd naar: fourth of july festiviteiten! wat eten we? hoe wordt het gevierd? voel ik me er thuis?

Ook benieuwd naar: mijn gevoel bij het huis van Poe in Philadelphia: daar waar hij zijn beste verhalen schreef. Fall of the house Usher, Raven, Murders in the rue Morgue... Omdat hij met zijn lief hier woonde denk ik.

En benieuwd naar: Greg en Liz, wie ik nog meer zal tegenkomen, hoe snel ik mijn Engels weer paraat heb, of het gevoel van welcome home madam! mij ook hier weer zal overvallen.

Morgen haalt Petra me op om 830 uur. zij brengt mij naar station Groningen en gaat dan door naar haar werk op het UMCG